Intergamma
One strategy. Endless possibilities.

Intergamma is the parent company of GAMMA Netherlands, GAMMA Belgium, and Karwei. With over 400 stores, the company is the largest supplier of DIY products in the Benelux region. It's a huge operation that deserves an excellent and efficient mobile customer experience.
De omnichannel beleving van de klant verbeteren
Met een continue stijging van bestellingen via mobiel werd snel duidelijk dat Intergamma de gewaardeerde, positieve winkelbeleving ook beschikbaar moest maken in de handpalm van de klant. Van compleet assortiment en inspireren door thema’s, tot het activeren door actuele acties en folders. Uitgangspunt van deze digitale transformatie: efficiënter beheren en effectiever doorontwikkelen van de e‑commerce omgeving en mobiele apps voor alle merken van Intergamma. Resultaat: de omnichannel beleving van de klant sterk verbeteren.


The building journey as a starting point
Based on interviews, location visits, and mapping out various tasks and do‑it‑yourself activities, we developed a building journey. This journey consists of six steps and is applicable to any imaginable task. Based on that journey, we set up the mobile touchpoints.

One code base. One design system. 6 apps.
Efficient management and more effective development; that was the goal. That's why we developed one code base and design system for GAMMA and Karwei for their e‑commerce platform and mobile apps. We rewrote all mobile apps in React Native and developed a design system within which each brand retained its own unique identity.

Customize with GAMMA. Visualize with Karwei.
To support the propositions of GAMMA and Karwei, each app was given its own features. From customization with GAMMA to inspiration and visualization with Karwei.

Een tevreden klant, voor Intergamma en MakerStreet.
Dagelijks profiteert die doe‑het‑zelver van de digitale transformatie die we samen met Intergamma hebben gerealiseerd. En daar gaat het natuurlijk om. Maar voor ons is het ook belangrijk dat onze opdrachtgever tevreden is met onze aanpak en het resultaat. Frank van Polanen, Head of Product bij Intergamma in Wageningen vertelt er het volgende over: “Door de agile manier van werken en de aanpassingen die zijn gemaakt, mede op basis van de feedback van testpanels, is het eindresultaat boven verwachting."
Klant blij. Wij blij.

"Samen met MakerStreet hebben we de Intergamma‑apps ontwikkeld met validatie van eindgebruikers. Elk onderdeel werd voorafgegaan door een prototype en getest door tevreden testpanels. MakerStreet hielp ons bij het vinden van geschikte respondenten, een dwarsdoorsnede van onze klanten. Met hun agile aanpak en aanpassingen op basis van feedback overtrof het eindresultaat onze verwachtingen."
Frank van Polanen, Head of Product bij Intergamma in Wageningen,
Made possible by these specialists
Within this challenge, our agencies provided digital strategy and web & app development.
Elements
Digitale Strategie & App Development
Soda Studio
App Design & Digital Product Design
Resoluut
Digital Product Design & Brand Design
Mr Koreander
UX Copy
Interested in the results of this case?
We'd be happy to come show you. Contact us below and we'll schedule a meeting at a time that works for you and your team.

Jasper Olieroock
Managing Partner
Get in touch
Leave a message and we'll get back to you as soon as possible.