In de categorie corporate is MakerStreet als winnaar uitgeroepen voor het werk aan de nieuwe website en online strategie van Fugro. Dit in Nederland gewortelde bedrijf opereert wereldwijd en schittert nu ook met haar digitale aanwezigheid.
Fugro is wereldwijd leider in geo‑data; denk aan energietransitie, infrastructuur en oceaan protection. Met meer dan 11.000 werknemers en activiteiten in 60 landen lag er een mooie kans om dit te vangen in een nieuwe overzichtelijke, gebruiksvriendelijke website.
Daarnaast was het belangrijk om het langlopende werk in de sustainability sector meer aandacht en gewicht te geven door middel van storytelling. Hoog tijd dus om de digitale strategie en website onder handen te nemen.
"De vernieuwde corporate website van Fugro illustreert de strategische verschuiving van het bedrijf van de fossiele sector naar de toekomstgerichte energie‑, infrastructuur‑, en watermarkten." DIA jury
We pakten dan ook alles aan. Van user testing om de behoeften van verschillende doelgroepen te bepalen tot een digitale strategie en bijbehorend visual design en UX.
“We zijn enorm trots op de samenwerking met Fugro die heeft geleid tot het winnen van deze DIA. De verbeterde website, met krachtige storytelling en visuals, laat hun expertise schitteren en heeft bewezen resultaat opgeleverd. Dank aan alle teams binnen MakerStreet en Fugro voor hun harde werk!”
Willem Duijvelshoff ‑ UX lead Soda Studio
Onze agencies die teams aanleverden zijn:
Touchtribe, Soda studio NL, Resoluut, Mr. Koreander en Milkshake Research.
Well done!