Fixami
Een digitale revolutie in de gereedschap-industrie.

Of het nu gaat om een handhamer of een krachtige hogedrukreiniger, Fixami heeft alles wat je nodig hebt om de klus te klaren. Via hun innovatieve e‑commerceplatform en uitgebreide en exclusieve assortiment bedient Fixami zowel doe‑het‑zelvers als professionals. We hebben Fixami geholpen bij het zetten van een nieuwe standaard in een traditionele branche. Dit deden we door een geheel nieuw merk te creëren voor de hele Europese markt. Van strategie en architectuur tot visuele identiteit en website.

Een nieuwe merkidentiteit
Fixami streeft ernaar om dé online leverancier van gereedschappen in Europa te worden. Enter MakerStreet. Samen gingen we aan de slag om het nieuwe merk en e‑commerce platform vorm te geven. Met zijn online winkel onderscheidt Fixami zich van de concurrentie. Als experts op het gebied van online activiteiten heeft Fixami één belangrijke overeenkomst met zijn klanten: vakmanschap. Zijn nieuwe missie "Beter maken" legt een eenvoudige maar sterke connectie met de klanten. "Creating Better" staat centraal in de nieuwe en rijke merkidentiteit van Fixami, die zich volledig richt op het online bedienen van klanten. Met een persoonlijke aanpak om zijn klanten optimaal van dienst te zijn en hen te helpen bij hun ambacht. Hiermee worden de voordelen van online benut in een traditioneel offline branche.

Van merk naar product
Naast een mooi merk neerzetten, is het optimaliseren van de gebruikerservaring in de gehele customer journey cruciaal. Maar wat willen de huidige en toekomstige klanten van Fixami nu eigenlijk? Door de doelgroep te identificeren, de gebruiksvriendelijkheid van de website te testen en het koopgedrag grondig te analyseren, hebben we ontdekt wat het meest effectief is voor de Fixami‑doelgroep. Op basis hiervan hebben we de ideale klantreis ontworpen, vanaf het eerste contactpunt tot aan de productdetailpagina, van het checkout‑proces tot aan de zoekfunctie. Bovendien hebben we het team van Fixami ondersteund bij het optimaliseren van alle marketinginspanningen. Dit begon met strategische sessies om de belangrijkste succesfactoren van hun website vast te stellen. Vervolgens hebben we geholpen bij het opzetten van een meetplan en de implementatie van de juiste tagging.

Beter Maken
Een nieuwe merkidentiteit tot leven gebracht op een vernieuwd e‑commerceplatform. Fixami is klaar om de internationale ambities te realiseren met een nieuw platform dat aan alle behoeften van professionele doe‑het‑zelvers voldoet.


Award-winnend design
Het resultaat mag er zijn. Het nieuwe logo werd bekroond met een European Design Award Gold.

"Bij Fixami hebben we het nieuwe merk doorvertaald naar een nieuw converterend design. Ondanks hun bestaande expertise hebben we samen extra stappen gezet in de slimme presentatie van het assortiment en het implementeren van een digitale toolbox. Vooral de implementatie van de digitale toolbox heeft de gebruikersbetrokkenheid verhoogd. Dit bewijst dat zelfs in succesvolle e‑commerce organisaties altijd ruimte is voor verbetering en innovatie."
Miriam Pfeiffer, UX Strateeg
Mogelijk gemaakt door deze specialisten
Resoluut Brand identity & Visual design
Brand Identity & Visual design
Soda UX Design
UX Design
Milkshake UX Research & Proposition Validation
UX Research & Proposition Validation
Mr Koreander
UX Copy
Touchtribe IT Architectuur & Frontend
IT Architectuur & Frontend
Benieuwd naar de resultaten van deze case?
Wil je meer te weten komen over ons werk voor Fixami? We komen graag langs. Neem contact op, en we plannen een afspraak op een moment dat voor jou en je team uitkomt.

Rein van Strien
Business Director
Laat een bericht achter
En we nemen zo snel mogelijk contact met je op.