Albert Heijn Winkelpersoneel-app

Enorme tijdwinst door slimme integratie

DESIGN
DIGITAL COMMERCE
INNOVATION
ANP-351639141-scaled-e1675261460265

Albert Heijn heeft ruim duizend winkels in Nederland. En in al die winkels werkte het personeel met 9 verschillende systemen op flinke handhelds met grijze schermen. Dat kon beter in dit digitale tijdperk. Dus vingen wij samen met Albert Heijn al deze systemen in één handige app.

Meet WINK, de winkelpersoneel‑app. Afprijsrondes, nalooprondes en voorraadtellingen gaan maar liefst twee keer zo snel. En laat dat nou net de meest uitgevoerde processen zijn in de winkel. Hiermee wordt dus een gigantische tijdswinst behaald.

01 header DIAwink

Minder tijd voor processen = meer tijd voor de klanten

Het personeel is nu minder lang bezig met administratie. Dat heeft een even logisch als welkom gevolg: medewerkers zijn vaker op de winkelvloer. En dat is de plek waar personeel klanten echt kan helpen.

03 top phone 2 2 right wink-lovies

Realtime omzet volgen

Winkelmanagers hebben met de app realtime inzicht in de winkelomzet. Zo kunnen ze op tijd aanvoelen wanneer er iets mis dreigt te gaan en hierop ingrijpen. Een order van 600 blikken tomatensoep, die eigenlijk 6 had moeten zijn, haal je er nu gemakkeljk uit.

01 header wink-lovies

Wel zo makkelijk

Zitten er noten in dit brood? Is dit beschuit glutenvrij? In het pre‑WINK tijdperk zochten medewerkers hun toevlucht tot de Appie‑app als ze zulke vragen kregen van klanten. Nu gebruiken ze gewoon WINK.

AH Wink
‎WInk .‎003

Albert Heijn Winkelpersoneel-app - Samen ontwerpen

Voordat we begonnen met designen, vroegen we werknemers van Albert Heijn waar zij zoal tegenaan liepen bij hun dagelijkse taken. Dat zijn immers de mensen die WINK daadwerkelijk gebruiken. Er kwamen problemen bovendrijven waar we zelf niet snel op waren gekomen. Samen met het winkelpersoneel hebben we dus bedacht wat de app moest kunnen. Zo namen we meteen iedereen mee in de digitale transformatie.

09 element right 1 wink-lovies
IMG 9325

Goud met WINK

De DIA‑awards: we kwamen, we zagen en we overwonnen. En wel in de categorie Tools. 
Daar pakten we samen met Albert Heijn het goud. Volgens de jury zit WINK goed in elkaar en is de combinatie van verschillende systemen geslaagd. 
Het maakt een consumenten‑experience voor werknemers volgens hen daadwerkelijk waar. En daar zijn we natuurlijk apetrots op.

Mogelijk gemaakt door deze agencies

Soda Studio

Soda Studio

Digital Product Design, UX Design & Strategie

Resoluut

Resoluut

Visual Design

Milkshake research

Milkshake research

UX Research & Proposition Validation

Benieuwd naar de resultaten van deze case?

En we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Jasper Olieroock

Jasper Olieroock

Managing partner

Bekijk ook andere cases

TimeMoto vierkant
TimeMoto

Digital Commerce

Proposition Design

Fixami vierkant
Fixami

Digital Commerce

Proposition Design

spaces overview
Spaces

Digital Commerce

Digital Transformation

Proposition Design