Fugro
Drie doelgroepen, één website: Fugro's global platform op maat.
Fugro, een wereldwijd bedrijf en specialist op het gebied van geodata, heeft ambitieuze plannen in de wereld van duurzame energie. Zoals bijvoorbeeld bijdragen aan het veilig en efficiënt bouwen van offshore windmolenparken. Met een aanwezigheid in 60 landen en een team van ongeveer 11.000 medewerkers, speelt Fugro een cruciale rol in de overgang naar duurzaamheid. We bundelden onze krachten op het gebied van strategie, design, development en marketing om Fugro te ondersteunen in deze transitie.
Weg met complexiteit en informatie overload
Fugro zocht een partner voor de strategie, het ontwerp en de ontwikkeling van hun nieuwe corporate website. Het oude platform was te complex en stond vol met overbodige informatie, waardoor bezoekers moeite hadden om te vinden wat ze zochten. Dit resulteerde in een frustrerende gebruikerservaring en had een negatieve invloed op de perceptie van het merk.
Van homepage-centric naar journey-centric
Om de aandacht van de doelgroep vast te houden, hebben we voor elke doelgroep ((toekomstige) klanten, sollicitanten en investeerders) een eigen journey gemaakt, rekening houdend met hun unieke behoeften. Dit bracht een verschuiving teweeg van een homepage‑gerichte aanpak naar een focus op de customer journeys.
In nauwe samenwerking met het Fugro‑team ontwikkelden we een gedeelde visie en creëerden concepten voor zowel het 'product' als het 'merk'. We zetten een flexibele technologiestack op met onafhankelijke, modulaire componenten. Dit stelde ons in staat om de beste componenten voor elke functie te kiezen en te anticiperen op toekomstige behoeften.
Navigeren naar succes
De nieuwe website van Fugro weerspiegelt de kernwaarden van het bedrijf en biedt een uitgebreide ervaring voor alle doelgroepen. Het resultaat is een platform met een krachtig verhaal en heldere visie, dat mensen aantrekt en aanmoedigt om de mogelijkheden van Fugro te verkennen. Gebruikers kunnen op verschillende pagina’s starten en dankzij de verschillende journeys wordt elke groep begeleid in hun reis met boeiende content en uitgebreide informatie. Dit noemen we cross‑linking. Gebaseerd op data‑gedreven conversie om het platform continu te verbeteren op basis van gebruikersgedrag. Met als uiteindelijke doel een moeiteloze klantreis die elke bezoeker naar de juiste bestemming leidt.
"We hebben de nieuwe corporate strategie van Fugro vertaald naar een websiteconcept dat inhoudelijk en visueel aansluit bij hun wereldwijde ambities en energietransitie. Deze succesvolle samenwerking omvat strategie, design, techniek en marketing, met als resultaat een gestructureerd platform dat een vlotte toegang biedt tot contactmogelijkheden."
Lennart Bruger, Design Lead
Een resultaat om trots op te zijn
Het project heeft een flexibel, modulair en toekomstbestendig digitaal platform opgeleverd, wat niet alleen tot significante verbeteringen heeft geleid maar ook de gebruikersbetrokkenheid aanzienlijk heeft verhoogd. De frequentie van sessies per gebruiker is sinds de lancering toegenomen met 30%. Daarnaast is de tijd die gebruikers doorbrengen op het platform significant gegroeid van een gemiddelde van 45 seconden naar 1 minuut en 45 seconden, wat wijst op een diepere interactie en interesse in de aangeboden content. Deze verbeteringen in gebruikersbetrokkenheid en interactie zijn rechtstreeks toe te schrijven aan doeltreffend crosslinken en het zorgvuldig ontwerpen van de user journeys voor verschillende doelgroepen.
Mogelijk gemaakt door deze agencies
Touchtribe
Composable Commerce & Platform Development
Soda Studio
Digital Product Design, UX Design & Strategie
Resoluut
Visual Design
Mr Koreander
Milkshake
Benieuwd naar de resultaten van deze case?
En we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Jasper Olieroock
Managing partner