
Dorstlust
Drink wat anders
Dorstlust is de leider in alcoholvrije dranken in Nederland, met als missie om Nederland een andere drankenervaring te bieden. Met zowel hun zakelijke merk Dorstlust als consumentenmerk Drankerij zijn ze een groeiende speler in de drankenmarkt. Naast alcoholvrije frisdranken hebben ze ook een uitgebreid assortiment aan wijn, bier en sterkedrank. Dorstlust heeft 10 jaar met passie aan een sterk merk gebouwd met een duidelijke visie, waaronder ook een schaalbaar platform.

Mogelijk gemaakt door deze specialisten
Binnen deze case leverden onze agencies design, platform development en BigCommerce implementatie.
UX Design
BigCommerce & Platform Development

De persoonlijke aanpak van Dorstlust en de Drankerij
Dorstlust heeft een persoonlijke benadering via zowel de zakelijke shop als de consumenten shop Drankerij. Stephan en Tessa ontdekten door te praten met consumenten en horeca ondernemers dat "anders drinken" niet alleen van toepassing is op frisdrank. Ze richtten zich op bier, wijn en sterkedrank. Drankerij heeft sinds 5 jaar zowel een online platform als een fysieke winkel in Amsterdam-Oost. Tijdens hun groei wilden ze hun persoonlijke benadering en klantgerichtheid niet verliezen. Of het nu consumenten, kleine ondernemers of horecaketens zijn, het gaat om het verhaal achter de dranken. Iedereen krijgt hetzelfde verhaal en persoonlijk advies.

Flexibele software die meegroeit met ambities
Het oorspronkelijke WooCommerce platform bood niet voldoende. Dorstlust wilde de samenwerking aangaan met een tech partner voor een op maat gemaakte software oplossing. Na een tech safari bij Touchtribe werd gekozen om te werken met het schaalbare en koppelbare Bigcommerce e-commerce platform. Dit biedt meer online mogelijkheden en is geschikt voor desktop en mobiel.

Eén van onze specialisten over deze case
“Dorstlust is een uitstekend voorbeeld van een organisatie die door haar succes tegen de limieten van WooCommerce opliep. Met BigCommerce als nieuwe e-commerce engine, kunnen ze weer jaren vooruit."

Gert van Vliet
Managing Director
Twee platformen, één backend
De twee platformen van Dorstlust zijn nu gekoppeld aan één backend, wat tijdsbesparing en minder foutgevoeligheid oplevert in communicatie tussen drankfabrikanten en horecalocaties.

Benieuwd naar de resultaten van deze case?
We komen graag langs om ze te laten zien. Neem hieronder contact op en we plannen een afspraak op een moment dat jou en je team uitkomt.

Rein van Strien
Business Director
Laat een bericht achter
En we nemen zo snel mogelijk contact met je op.